Sestrinstvo je posao koji ne zahteva samo dosta medicinske obuke – već i način rada koji će smiriti um pacijenata u najtežim okolnostima. Dobre medicinske sestre znaju šta da rade i kažu bez obzira na situaciju. Najbolje medicinske sestre takođe znaju šta ne bi trebalo da rade ni pod kojim okolnostima. Prenosimo vam njihove savete:
Nikada ne gubite samokontrolu
U redu, imaš loš dan. Svi ih imamo. Ali svoje lične probleme treba da ostaviš po strani kada imaš posla sa ljudima koji su zabrinuti za svoje zdravlje. Dakle, uvek treba da održavaš samokontrolu i da je nikada, nikada ne izgubiš kada komuniciraš sa pacijentima. Imaj razumevanja kada tvoji pacijenti postanu malo ljuti. Imaj strpljenja sa njima naročito onda kada ti to nije lako da uradiš. Nikada ne zaboravi da je tvoj posao da učiniš da se ljudi osećaju bolje.
Nikada ne preciziraj kada ćeš se tačno vratiti
Medicinske sestre znaju da ih novi zadatak uvek čeka iza svakog ćoška – uvek postoji pacijent ili kolega koji zahteva svoje vreme. Međutim, svakom pacijentu je stalo samo do pažnje koju ćeš njemu posvetiti. Dakle, ne preciziraj kada ćeš se tačno vratiti da mu pružiš tu negu. Ako kažeš: „Vratiću se za pet minuta“, tvoj pacijent će zaista očekivati da se budeš pored njega za pet minuta I neće imati previše razumevanja ako te posao odvuče na drugu stranu.
Nikada nemoj loše govoriti o osoblju pred pacijentima
Pacijenti uvek žele da se osećaju kao da su u rukama stručnjaka. Jednom kada počneš pacijentim da govoriš loše o svojim kolegama, ti pacijenti će početi da sumnjaju u stručnost lekara, medicinskih sestara i drugih zdravstvenih radnika koji su odgovorni za brigu o njima. To je i zabrinjavajuće za pacijenta i neprofesionalno.
Nikada nemoj biti previše ličan/lična
Otkrivanje previše o sebi takođe može narušiti tvoj profesionalizam. Zato je najbolje da sačuvaš lične razgovore za periode pauze sa svojim kolegama. Pacijenti imaju svoje brige i ne žele da čuju tvoju životnu priču. Takođe, ne treba da iznosiš svoja lična politička ili verska uverenja, jer ako se sukobe sa pacijentovim, taj pacijent može postati neugodan ili se čak odupreti tvojoj brizi.
Nikad ne propusti pauzu
Nega je stresan posao. Povremeno moraš da praviš pauzu da bi prikupio/prikupila snagu. Zbog toga nikada ne bi trebalo da propustiš nijednu pauzu koja ti je dodeljena tokom dana. Ako radiš tokom pauze, brže ćeš se umoriti i nećeš obavljati svoj posao najbolje što možeš.
Nikad ne daj lažnu nadu
Reći nešto poput „Bićeš sasvim dobro“ može izgledati kao prava stvar kada je pacijent preterano zabrinut, ali možda nije medicinski tačno. Nikada ne daj lake odgovore ili lažne nade kada je u pitanju nečije zdravlje. Prepustite dijagnoze lekarima. Ista stvar važi i za to koliko će postupak boleti. Svi imaju različite pragove bola, i ako pacijentu kažeš da će injekcija samo malo “pecnuti” može dati osetljivom pacijentu lažne nade.
Nikad se ne ponašaj iznenađeno
Nijedan pacijent ne želi da čuje medicinsku sestru kako kaže: „Nikad to ranije nisam video!“. Komentari Iznenađenja poput ovog će učiniti da se pacijenti osećaju kao da pate od nekog retkog, neizlečivog stanja. Ponašaj se kao da si sve to ranije video/videla. To će pomoći da pacijent bude smiren.