Odgovorna država podržava privatno obrazovanje za deficitarna zanimanja
Poznata je činjenica da je odnos broja stanovnika i lekara u većini zemalja ispod broja koji je potreban prema pravilnoj distribuciji potrebnih medicinskih usluga. Zato je postojanje privatnih medicinskih škola i fakulteta neminovnost i svaka država koja ima u vidu ove činjenice nastoji da podrži njihovo osnivanje i razvoj u da uloži trud da im garantuje zaštitu (pravnu i svaku drugu). Država koja ima plan razvoja svakako uviđa neminovnost proširenja ponude medicinskog obrazovanja i uvećanje vrednosti obrazovnog sistema zemlje kroz akreditacije privatnih ustanova.
Izgradnja novih medicinskih škola ili proširenje starih zahteva mnogo vremena i novca, što je lekcija koja je često izmicala kreatorima zdravstvene politike i medicinskim vaspitačima. Izazov izgradnje novih medicinskih škola ili proširenje postojećih je dugotrajan i skup poduhvat.
Prednosti privatnih škola
Kontinuirano medicinsko obrazovanje je važno za profesionalni razvoj, kao i da bi se poboljšale kliničke performanse koje na kraju utiču na kvalitet zdravstvenih ishoda. Većina učenika koji se školuju za medicinska zanimanja smatra da nastavak medicinskog obrazovanja poboljšava njihovu buduću praksu u zdravstvenim ustanovama. S druge strane, kvalitetna praksa tokom školovanja, poboljšava kompetencije učenika i izglede za brzo i sigurno zaposlenje.
Kada su u pitanju private škole, istraživanja sugerišu da učenje u malim grupama i kombinacija metoda jesu poželjne karakteristike privatnog obrazovanja. Interaktivna mala grupa je pogodna za efikasnije učenje I postizanje ciljeva učenja koji na kraju poboljšavaju praksu. Samim tim garantuje se i optimalno obezbeđivanja medicinske nega za pacijente. Kvalitetno definisanje ciljeva učenja (ishoda), dobar izbor nastavnog kadra, kvalitetan obrazovni sadržaj, široka ponuda vannastavnih aktivnosti, veliki izbor metoda učenja, primena novih znanja u svakodnevnom radu I kontinuirano preispitivanje znanja – sve su to pogodnosti koje se u privatnoj školi, sa manjim brojem učenika lakše ostvaruju.